soc.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sosyal Ağ Metaforunun Yükselişi/ Bir Sosyal Ağ olarak Internet | Cavanagh, A. ( 2007) Sociology in the Age of the Internet. McGrawHill. Part 1. |
2 | Bir araç olarak Internet | Cavanagh, A. ( 2007) Sociology in the Age of the Internet. McGrawHill. Part 2. |
3 | Topluluk ve Kimlik | Cavanagh, A. ( 2007) Sociology in the Age of the Internet. McGrawHill. Part 3. |
4 | Sosyal Ağların Gelişimi: Facebook,MySpace, twitter, blogs, flickbr | Web Kaynakları |
5 | Sosyal Ağların Etkileri | Web Kaynakları |
6 | Sanal Topluluklar ve Oyunlar | DiMaggio, P.&others( 2001) Social Implications of the Internet. Annual Review of Sociology. 27:307 36 |
7 | Siyasal Katılım ve Sivil Toplum | DiMaggio, P.&others( 2001) Social Implications of the Internet. Annual Review of Sociology. 27:307 36 |
8 | Arasınav | |
9 | Organizasyonlar ve İktisadi Kurumlar | DiMaggio, P.&others( 2001) Social Implications of the Internet. Annual Review of Sociology. 27:307 36 |
10 | Sosyal Kapital | DiMaggio, P.&others( 2001) Social Implications of the Internet. Annual Review of Sociology. 27:307 36 |
11 | Sayısal Bölünme | DiMaggio,P. Hargittai, E. Celeste ,C. Shafer, S. ( 2001) From Unequal Access to Differentiated Use: A literature Review and Agenda for research on Digital Inequality, Russel Sage Foundation. |
12 | Sayısal Bölünme Araştırması | DiMaggio,P. Hargittai, E. Celeste ,C. Shafer, S. ( 2001) From Unequal Access to Differentiated Use: A literature Review and Agenda for research on Digital Inequality, Russel Sage Foundation. |
13 | Sunum I | |
14 | Sunum II | |
15 | Yeni Toplulukların Yükselişi | Tartışma Ödevi |
16 | Final |
Ders Kitabı | Ders notları, bir eöğrenme platformunda ( SMC veya Moddle ) bulunacaktır. Öğretim üyesi ve öğrencilerin etkileşimi bu ortamda da sağlanacaktır |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Cavanagh, A. ( 2007) Sociology in the Age of the Internet. McGrawHill. DiMaggio, P.&others( 2001) Social Implications of the Internet. Annual Review of Sociology. 27:30736; DiMaggio,P. Hargittai, E. Celeste ,C. Shafer, S. ( 2001) From Unequal Access to Differentiated Use: A literature Review and Agenda for research on Digital Inequality, Russel Sage Foundation. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 14 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 15 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 65 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 35 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 130 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | ||||
2 | Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek | X | ||||
3 | Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. | X | ||||
4 | Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. | X | ||||
5 | Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. | X | ||||
7 | Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. | X | ||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | ||||
9 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). | X | ||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. | X | ||||
12 | Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest