11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


soc.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Internet’in topluma etkisini analiz edebilecektir.
  • farklı sosyal ağ araçlarını etkileri açısından karşılaştıracaktır.
  • sanal ortamlar, siber dünya, sanal topluluklar , çevrimiçi topluluklar sanal oyunlar kavramlarını açıklayabilecektir.
  • sayısal bölüme ve eşitsizliğin doğurgalarınıı tartışabilecektir.
  • İnternet’in sağladığı olanakları eleştirel bir gözle tartışabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Sosyal Ağ Metaforunun Yükselişi/ Bir Sosyal Ağ olarak Internet Cavanagh, A. ( 2007) Sociology in the Age of the Internet. McGrawHill. Part 1.
2 Bir araç olarak Internet Cavanagh, A. ( 2007) Sociology in the Age of the Internet. McGrawHill. Part 2.
3 Topluluk ve Kimlik Cavanagh, A. ( 2007) Sociology in the Age of the Internet. McGrawHill. Part 3.
4 Sosyal Ağların Gelişimi: Facebook,MySpace, twitter, blogs, flickbr Web Kaynakları
5 Sosyal Ağların Etkileri Web Kaynakları
6 Sanal Topluluklar ve Oyunlar DiMaggio, P.&others( 2001) Social Implications of the Internet. Annual Review of Sociology. 27:307 36
7 Siyasal Katılım ve Sivil Toplum DiMaggio, P.&others( 2001) Social Implications of the Internet. Annual Review of Sociology. 27:307 36
8 Arasınav
9 Organizasyonlar ve İktisadi Kurumlar DiMaggio, P.&others( 2001) Social Implications of the Internet. Annual Review of Sociology. 27:307 36
10 Sosyal Kapital DiMaggio, P.&others( 2001) Social Implications of the Internet. Annual Review of Sociology. 27:307 36
11 Sayısal Bölünme DiMaggio,P. Hargittai, E. Celeste ,C. Shafer, S. ( 2001) From Unequal Access to Differentiated Use: A literature Review and Agenda for research on Digital Inequality, Russel Sage Foundation.
12 Sayısal Bölünme Araştırması DiMaggio,P. Hargittai, E. Celeste ,C. Shafer, S. ( 2001) From Unequal Access to Differentiated Use: A literature Review and Agenda for research on Digital Inequality, Russel Sage Foundation.
13 Sunum I
14 Sunum II
15 Yeni Toplulukların Yükselişi Tartışma Ödevi
16 Final
Ders Kitabı Ders notları, bir eöğrenme platformunda ( SMC veya Moddle ) bulunacaktır. Öğretim üyesi ve öğrencilerin etkileşimi bu ortamda da sağlanacaktır
Önerilen Okumalar/Materyaller Cavanagh, A. ( 2007) Sociology in the Age of the Internet. McGrawHill. DiMaggio, P.&others( 2001) Social Implications of the Internet. Annual Review of Sociology. 27:30736; DiMaggio,P. Hargittai, E. Celeste ,C. Shafer, S. ( 2001) From Unequal Access to Differentiated Use: A literature Review and Agenda for research on Digital Inequality, Russel Sage Foundation.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
14
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
65
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
16
Final Sınavı
1
20
    Toplam
130

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek X
3 Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. X
4 Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. X
5 Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. X
6 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. X
7 Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. X
8 Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). X
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. X
12 Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010